Mengubah Landskap Pengangkutan Awam : e-Scooter Beam Mobility Mengubah cara Perjalanan Rakyat Malaysia

Assalammualaikum

Beam Mobility Malaysia, penyedia perkhidmatan mikromobiliti terkemuka di APAC, betul-betul menghulurkan bantuan kepada rakyat Malaysia dalam menjejakkan kaki ke stesen pengangkutan awam. Dengan e-scooter yang canggih dan mudah diakses, semakin ramai orang Malaysia menggunakan alat ini untuk menghampiri destinasi beberapa kilometer dalam masa beberapa minit sahaja. Kalau dulu kawasan-kawasan jauh seperti pusat komersial dan stesen pengangkutan awam nampak terlalu jauh, kini menjadi lebih dekat dan mudah dijangkau berkat Beam Mobility!


Tak lupa juga, Beam Mobility bersyukur dengan kerjasama penuh daripada kerajaan, pihak berkuasa, dan majlis tempatan. Tahun 2022 lalu, Beam Mobility berjaya mengembangkan perkhidmatannya dengan lebih 1,000,000 perjalanan menggunakan e-scooter Beam di seluruh negara. Kalau dikira, lebih 93,000 perjalanan terus menuju dan berlepas dari stesen pengangkutan awam di Malaysia. Hebat kan?

Kalau ditanya stesen mana yang paling popular, tentu stesen LRT Ara Damansara dan Bukit Jalil mendominasi! Dua-duanya mencatatkan purata 1,607 dan 1,445 perjalanan menggunakan e-scooter Beam menuju ke stesen pengangkutan awam tersebut. Tak ketinggalan juga, perhentian bas seperti The Arc di Cyberjaya juga menjadi kegemaran penunggang Beam dengan lebih 370 orang menggunakan perkhidmatan ini setiap bulan.

Tapi tunggu, cerita menarik Beam Mobility tak berhenti di situ! Mereka turut menggegarkan MRT2 Putrajaya Line dengan penuh semangat. Semenjak MRT2 Putrajaya Line dibuka sepenuhnya, Beam sudah sedia e-scooter mereka di semua stesen antara Metro Prima dan Tun Razak Exchange (TRX). Mereka betul-betul ingin memperkenalkan cara terbaik untuk berkomuter di sekitar bandar menggunakan pengangkutan awam.

Lebih menarik lagi, penumpang MRT2 Putrajaya Line juga boleh menikmati keindahan destinasi popular di sekitar stesen dengan e-scooter Beam. Contohnya, dari MRT Sentul Barat, boleh terus pergi ke KLPAC dan Tiffin At The Yard dengan hanya menggunakan e-scooter Beam. Dari MRT HKL atau Titiwangsa pula, terus sahaja ke Taman Tasik Titiwangsa dan Muzium Negara. Jauhnya pun jadi dekat dengan Beam!

Cerita seronok Beam Mobility tak berhenti di situ. Mereka baru-baru ini bekerjasama dengan sembilan universiti di seluruh negara untuk menyediakan e-scooter kepada pelajar dan ahli fakulti. Kampus-kampus tersebut teruja dengan kehadiran e-scooter Beam kerana dapat memudahkan pergerakan di kampus tanpa perlu risau tentang tempat letak kereta yang sesak.

Sejak pengenalan e-scooter Beam di universiti-universiti tersebut

, pelajar dan ahli fakulti menunjukkan minat yang tinggi untuk menggunakan e-scooter ini. Hanya dalam suku pertama tahun 2023, Beam mencatatkan lebih 51,634 perjalanan. Bulanan, purata 17,211 perjalanan dibuat menggunakan e-scooter Beam di kampus-kampus universiti Malaysia. Jarak yang ditempuh purata sebanyak 1.5 kilometer, bermakna jarak keseluruhan sebanyak 70,424km! Angka-angka ini menunjukkan bahawa universiti-universiti dan para pelajarnya benar-benar memberikan sokongan dan komitmen kepada penggunaan pengangkutan berkelajuan ini.

Beam Mobility berbangga dengan peningkatan penggunaan dan komitmen pelanggan mereka. Mereka tidak akan berhenti di sini dan akan terus bekerja keras untuk menyediakan e-scooter mereka ke lebih banyak bandar di Malaysia. Bersama-sama dengan kerajaan, pihak berkuasa, dan majlis tempatan, Beam Mobility ingin memastikan keselamatan dan keselesaan penunggang-penunggang setia mereka. Jadi, mari kita ikut jejak Beam Mobility dan jadikan perjalanan kecil kita menjadi lebih menyeronokkan!

till then

Post a Comment

0 Comments