KEMPEN BE #GUMPROUD DENGAN SYSTEMA

Assalammualaikum 

Sekarang ni, ada satu kempen menarik yang nak cerita kat korang. Kempen ni bertujuan untuk meningkatkan kesedaran tentang kesihatan gusi. Korang tau tak yang kesihatan gusi tu pun penting jugak macam kesihatan badan yang lain? Jadi, ada satu jenama penjagaan mulut terkemuka dari Jepun iaitu Systema, baru je lancarkan kempen Be #GumProud. Seronok kan? Kempen ni bukan biasa-biasa je tau, sebab dia punya impak tu meluas sampai peringkat antarabangsa tau. Yang bestnya, dorang bekerjasama dengan Persatuan Periodontologi Malaysia dan Kementerian Kesihatan Malaysia untuk bantu kita semua faham betapa pentingnya kesihatan gusi dan cara nak jaga dengan betul.


Korang tau tak, penyakit gusi ni memang jadi isu serius kat Malaysia ni. Ada satu laporan mendedahkan, hampir semua budak-budak sekolah berumur 12 tahun mengalami masalah gusi berdarah. Menakutkan betul! Tapi jangan risau, kempen ni nak bantu kita semua untuk lebih memahami tentang penyakit gusi ni. Ada satu kajian menarik yang tunjukkan, ramai orang Malaysia ni tak sedar pun yang diorang ada masalah gusi. Bayangkan, 80% daripada responden dalam kajian tu ada tanda-tanda penyakit gusi tapi hanya 1% je yang sedar. Mungkin kita semua kena ada extra awareness tentang kesihatan gusi ni.

Antara yang penting, kita kena jaga kebersihan mulut dengan betul. Jangan lupa, elakkan penggunaan tembakau tu sebab boleh merisikokan kesihatan mulut kita. Lagi satu, penting juga kita semua buat pemeriksaan sendiri tentang kesihatan gusi kita. Periksalah gusi kita, tengok ada darah ke, sisa makanan ke, atau bengkak ke. Selain tu, kita kena banyak-banyak mengambil berat tentang kesihatan gusi dan gigi kita. Walaupun Kementerian Kesihatan dah buat pelbagai aktiviti untuk jaga kesihatan gusi, tapi kita semua kena aktif jugak la jaga kesihatan mulut sendiri. Kalau mulut berbau, korang juga yang malu kan..

Systema ni memang jenama penjagaan mulut terkemuka dari Jepun. Dorang dah ada pengalaman bertahun-tahun dalam penjagaan periodontium tu. Kempen Be #GumProud ni memang nak bantu kita semua faham lagi tentang pentingnya kesihatan gusi. Best kan? Lagi best, dalam kempen ni korang boleh la nilai kesihatan gusi sendiri kat laman sesawang dorang. Lagi satu, dorang akan ada roadshow jugak untuk bagi kita semua info-info penting tentang kesihatan mulut yang baik. Yang bestnya lagi, korang pun boleh dapatkan kit percuma dari dorang!

Jadi, jangan lupa sertai kempen Be #GumProud ni. Ingat, gusi yang sihat membawa kepada senyuman yang indah dan anda lebih sihat! Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari laman sesawang https://gumhealthcheck.com

till then

Post a Comment

0 Comments