Suka Duka 2014!

Penghujung 2014... penuh suka dan duka...



Hari ini.. aku masih lagi bekerja.. dalam keadaan yang sangat beremosi... ditugaskan pula buat kerja-kerja yang meruntun emosi aku.. T_T

Sungguh, aku tak mampu nak bergelak besar hari ini.. hanya mampu tersenyum kosong tanpa ada apa-apa perasaan untuk menyambut ketibaan 2015 tengah malam ini..

Hati aku menangis...
Jiwa aku meronta-ronta..

2014.. tahun yang terlalu banyak dukanya untuk negara... tahun yang sesekali membawa riang tawa untuk diri sendiri...

Hati aku menangis lagi..
Aku terkenang nasib MH370.. terlalu meruntun jiwa.. kehilangan yang menjadi misteri.. mendengar rintihan seorang isteri kepada pramugara MH370 itu sudap cukup buat hati aku sebak...


Sebulan sejurus peristiwa kehilangan MH370.. aku terbang ke Melbourne bagi memenuhi impian untuk ke New Zealand.. sungguh... mimpi ngeri berada dalam pesawat menempuh ribut udara dan poket udara itu.. sungguh buat aku trauma seketika dan terus terbayangkan kehilangan pesawat MH370..

Seterusnya, masih lagi aku ingat.. ketika sedang bersahur di bulan puasa.. terdengar berita tentang pesawat MAS yang ditembak jatuh.. ketika itu, aku dah menyangka penemuan MH370.. rupa-rupanya.. pesawat MAS yang lain.. T_T saat bersahur itu jugalah aku menangis ketika melihat paparan video yang diambil oleh penduduk di sana..



Dan pada penghujung 2014 ini pula.. dengan pelbagai berita tentang musibah banjir di Pantai Timur yang meragut banyak nyawa. T_T Nauzubillah...

Dan beberapa hari lalu, kita juga dikejutkan dengan kehilangan pesawat AirAsia QZ8501.. dan 2 hari kemudian, dimaklumkan pesawat tersebut telah ditemui terhempas di dasar laut.. Subhanallah.. Subhanallah.. Nauzubillah...



2014...
Lebih banyak dukanya dari suka... T_T

MH370, kamu akan terus berada dalam ingatan kami...
MH17, bersemadilah kamu dengan aman...
Mangsa banjir, teruslah bertabah dalam menempuh dugaan ini..
QZ8501, bersabarlah.. kami sedang berusaha..


till then, tatababai

What's New

Post a Comment

3 Comments

  1. Tahun 2014 yang penuh duka.... sedih.. harap tahun 2015 lebih baik..

    ReplyDelete
  2. Semoga tahun depan lebih baik dari tahun nie kan.. nak yg happy jer..Selamat Tahun Baru 2015 dear..=D

    ReplyDelete
  3. Banyak peristiwa menyayathati sepanjang 2014.. Allah, besarnya dugaan buat mereka yang terlibat.. Semoga terus tabah dan sabar dengan ujianNya.. T_T
    RosmizaAliDotCom™

    ReplyDelete

Thanks for your support