semanis kurma.. curang?

setiap ari khamis, saya ada temujanji.. malah, saya dah set kat reminder utk ingatkan saya tentang temujanji itu... so, khamis lepas, tepat kul 10pm.. tepon saya pun berbunyi lagu "Geng Bas Sekolah".. owh.. dah sampai masa... so, saya pun memulakan 'date' saya.. bukan sorang, bukan 2 orang.. tp 4 orang.. sape tu?

yee.. saya berjanjitemu ngan 4 orang ni la.. saya mmg suke sangat tgk citer Semanis Kurma siaran TV9 ni.. lebih2 lagi dihoskan oleh Ustazah Siti Nurbayah ngan Ustaz Wan Akashah.. utk episod khamis lepas, adalah Curang Kerana SMS.. mmm.. topik yg sangat2 menarik tertarik mmg da bombb!! hiks.. tetamu undangan adalah pelakon Noniswara dan jutawan internet Dr. Irfan Khairi.


alkisahnye.. saya sangat tersentuh ngan topik "Curang Kerana SMS" ni.. ye la.. sape nak rumahtangga yg dibina berdasarkan kasih sayang runtuh kerana SMS yg kadang2 kiter anggap sekadar main2 or suke2.. tp lama2 bila semakin addicted ngan "saje suke2', akan menimbulkan perasaan lain dr yg lain yang boleh meruntuhkan rumahtangga.. tu lom lg kalu berSMS ngan suami / isteri orang... mm.. tepuk dada tanya selera..

pendek kata, bertepuk sebelah tangan tak berbunyi.. ikan dah depan mata, takkan kucing nak tgk aje kan.. so, fikir-fikirkan.. renung-renungkan...

kalau ikut prinsip saya, what you give, you will get back... so, kalu takmo menda ni jadi kat keluarga kiter, janganlah kiter buat kat orang.. ;) so, meh la kiter sama2 bermuhasabah diri.. sama2 saling ingat mengingati antara pasangan suami isteri.. orang tua2 kata, berkawan biar seribu, berkasih biar satu.. tp zaman skarang ni tak leh guna prinsip tu dah.. kena guna prinsip, "berkawan berpada2.. jangan sampai diri merana.." hehhe..

** maaf jika kualiti gambar kureng memuaskan. amik gambar guna phone je.. kamera abis bateri.. hiks...

Post a Comment

2 Comments

  1. entry anil ni menyedarkan noy..im at d moment selalu ber-email wif my 9yrs ex boifren..tapi noy langsung xde niat lain selain berkwn jer..and i have dgn rasa yg sgt takut,confess to huby bout this..

    ReplyDelete
  2. kadang dlm hati timbul perasaan jahat..ank doakan org yg ganggugugat umahtnagga org lain rs balik mcmmana prasaan org yg dia aniaya tu..yela..minta2 laki dia tu plak kena goda ngn org lain..dlm hal ni..mmg slh laki jgk..tp demi umahtngga kita tpksa la kita cari jln lain...huhu

    ReplyDelete

Thanks for your support