kepahitan sebuah kenangan..

semakin saya pergi jauh darinya...
semakin dia hampir denganku..
semakin saya melupakannya...
semakin dia berlegar di ingatanku...

mungkin.. benar kata ina.. saya patut berterus terang dan mendedahkan segalanya pada dia..

TAPI..
Tak sanggup lagi saya mengenangkan peristiwa pahit itu..
Tak rela lagi saya membenarkan diri saya di tabur dengan kata-kata nista itu..

KENAPA?
Kenapa dia masih tidak mahu melupakan perkara itu sedangkan saya sudah maafkan dia...
Kenapa dia masih mengungkit akan peristiwa itu sedangkan saya sudah melupakannya...

Please... leave me alone...

JANGAN sampai rasa hormat saya padanya hilang kerana desakan-desakan itu...
JANGAN sampai saya melupakan jasa-jasa dia kerana asuhannya kepada anakku..
JANGAN sampai saya benci padanya...

Pesanan buat akak... kot la ada terbaca or atau somebody yg nak menyampaikan... (bcoz.. saya tak leh berdepan dengan dia untuk kata-kata ini.. you'll hear more tears than words... )

"Akak, lupakanlah peristiwa itu.. apa yang akak perlu buat adalah akak percaya dengan kata-kata yang telah saya sampaikan sebelum ini.. Saya pun dah lupakan perkara itu dan seboleh-bolehnya tak nak ingatkan lagi peristiwa tu.. let by gone be by gone..

YE.. akak ada hak nak tau kenapa?

TAPI saya ambil keputusan untuk tidak memberitahu sebabnya kerana tak mau perkara yang lebih buruk berlanjutan...

DAN.. apa jua perkara yang saya rahsiakan takde kena mengena dengan ina, sya atau sesiapa sahaja..

KERANA.. ia adalah berkenaan dengan diri saya sendiri... lupakanlah hasrat akak jika akak berkeras nak tau kenapa.. kenapa... dah kenapa.. sebab takkan sekali2 saya bercerita.. apa jua sebabnya pun.. saya dah lupakan dah.. tak ingin saya kenang-kenangkan kembali..

HARAP.. lepas ni.. kalau kita masih berhubungan.. ia adalah di atas dasar persahabatan kita selama ini.. dan bukan kerana niat yang lain..."

Post a Comment

0 Comments