Soul of Asia : Sungkyunkwan University

Assalammualaikum..

Annyeonghaseyo.. last day.. T_T sedih.. tapi takmo sedih dulu.. sebelum kita balik.. ada tempat yang dalam wishlist aku masih belum pegi lagi.. iaitu Sungkyungkwan University.. kat sini la David stadi.. so, dia janji nak bawa datang sini.. tapi tunggu punya tunggu.. mana la si David ni tak sampai-sampai.. kitorang pun decide untuk gerak sendiri..  so, pagi-pagi tu kitorang dah siap-siap check out takut nanti lambat…

Kalau ikutkan takde la jauh mana Sungkyunkwan University ni dari guesthouse kitorang.. David kata, kalau naik bas dekat je.. tapi kitorang tak reti.. kang sesat plak.. so, kitorang naik subway je.. berbaju kurung kauu semata-mata nak pegi sini…




Sampai je kat Sungkyunkwan University, terus la berphotoshoot bagai.. baru la rupa universiti.. cuma tak sempat la nak masuk dan explore lagi old building tu.. T_T so sad.. Insya Allah.. next time kalau ada rezeki ke Korea lagi.. aku nak pegi sini.. nak spend time kat sini satu hari… bawa buku, fefeeling stadi kat sini.. kuikuikuii…

















Lepas tu, kitorang pun balik semula ke guesthouse.. amik beg dan terus heret ke bus stop seberang jalan untuk naik Airport Bus. Memula macam dah fikir nak naik teksi je.. tapi host kat guesthouse tu kata, kalau naik teksi fare dia KRW70,000.. uwaaa.. macam tak berbaloi pulak.. so, weols decide nak naik airport bus je dengan tambang KRW10,000 sahaja.. aku dengan bawa 7 buah beg wokey… handbag kiri kanan, pastu beg tarik, 2 buah beg sandang, 1 woven bag, 1 beg balik kampung yang baru beli smalam ngan harga KRW10,000. Ko rase macam mana aku heret beg tu siap melintas jalan? Hukhukk… memang sadis gila.. nak patah ase tulang bahu aku ni.. inikah dinamakan backpackers? Hahahha.. terus tak jadi backpackers dah weiii… hahahaha…






Sampai je aku kat bus stop.. sempat duduk 2 minit je.. lepas tu bas sampai.. June plak masih dok seret beg.. aku saje je naikkan beg atas bas slow-slow nak bagi masa sikit kat June soh jalan laju-laju.. hahaha.. nasib baik sempat.. 3 beg aku boh bawah, selebihnya 4 beg aku bawa naik.. barulah ringan sikit bahu ni.. sepanjang perjalanan dalam bas ke airport.. aku bantai tido.. gile penat heret beg weii..
Sampai airport je.. turunkan beg.. aku masih lagi dengan winter jacket.. masuk dalam bangunan airport terus terasa bahang.. tapi pura-pura sejuk gak.. pastu, masa nak check in barang.. orang tu tanya, tak panas ke? Aku cakap, ‘It’s very cold here.. I’m freezing’.. terkejut dia.. lepas tu dia blah.. padahal masa tu.. dah lencun weii.. semua ni gara-gara takmo buka winter jacket.. dah la aku bawa naik 4 beg naik atas ni.. kang aku buka winter jacket, dah jadi 6 item.. tak ke kena campak nanti.. huhuhuu.. tapi alhamdulillah.. dorang tak banyak bunyi… aku dengan relaksnya bawa 4 beg tu naik atas.. penuh compartment atas aku tu ngan beg aku.. nasib la tak ramai sangat orang kan… bole la conquer satu compartment tu aku yang punye.. hihihi.. sampai atas kapal… terus buka winter jacket.. terus rasa lega.. tapi tak berapa nak lega lagi sebab aku pakai long john.. takpe.. kat KLIA2 nanti baru buka.. ^_^








So, begitu lah perjalanan kami ke Seoul.. kami ni baru pertama kali jejak ke Seoul, alhamdulillah.. dalam sesat-sesat tu, banyak pengajarannya… Insya Allah.. ada rezeki.. aku pasti akan datang lagi.. let’s hunting for a cheap ticket.. aku kan cheapskate.. harus la nak yang murah-murah je kan.. kuangkuang… ok.. tunggu next entry aku akan share berapa total kos untuk ke Seoul, Korea ni.. tunggu… ^_^




Jom.. booking hotel kat Korea !

Booking.com
till then, tatababai

What's New

Post a Comment

1 Comments

Thanks for your support