Rindu Bertamu di Padang / Bukittinggi : Part 2

perjalanan dari LCCT ke Padang lebih kurang dalam 1 jam setengah. sepanjang perjalanan tu, apa yang kami buat adalah makan dan tidur..huhu.. tapi sambil2 tu sempat la amik gambar mana2 yang patut.. :)


cantik kan pemandangan dari atas ni..bukan selalu berada di atas, so bila berada di atas adalah satu perasaan yang sangat indah.. sambil menikmati pemandangan ciptaanNya yang maha indah..


sementara menunggu makanan sampai.. pramugara dan pramugari mengedarkan Arrival Card untuk setiap penumpang yang bukan warganegara Indonesia. So, kena la isi ye. kalau boleh, isi siap2 kat atas kapal terbang so nanti tak la kelam kabut..


sebelum ni masa saya ke Indonesia, saya tak penah perasan ada tulisan 'alien' kat belakang kad tu.. so kali ni bila terperasan rasa cam.. wahh.. weols ni alien ke? kikiki...


masa ni dah menghampiri padang.. pilot pun dah buat announcement.. so secara tak langsung.. tersedar dari lelap yang sekejap.. :) korang perasan tak pulau kecik tu.. cantik gilesss... tak tau apa nama pulau tu.. tapi mmg sangat cantik....


akhirnya.. sampai la kami ke Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau. Ini adalah kali kedua saya ke sini.. sebelum ni saya datang pada tahun 2011 dengan kawan2.. tahun ni pula.. datang dengan keluarga.. :)


international arrival..


mak aiii.. dulu masa saya datang pun camni gak..buka 2 kaunter je.. ni datang pun buka 2 kaunter je.. alahai..queue bukan main panjang.. so queue la kita sepanjang2 keretapi.. ;)


jam menunjukkan hampir 2:25pm.waktu kat padang ni kena tolak 1 jam dari tarikh kat Malaysia.


ok dah dekat..suprise tak.. masa saya pegi tahun 2011 dulu, pegawai imigresen yang entertain saya adalah sama dengan yang entertain pada tahun ni.. ntah cmne dia kenal kot.. then tanya saya sambil tersenyum, "sering datang ke sini?"saya pun jawab, "sering juga"hahhaa.. walhal baru 2 kali datang ni.. kikikii.. alhamdulillah.. proses di imigresen tak lama.. selesai saja.. kami pun kuar amik beg dan terus cari pak supir kami..


kuar2 je.. nampak pak supir kami iaitu Pak Yudi memegang sign 'Welcome Ms Anil'. then kami terus di bawa ke kereta dan bermulalah perjalanan kami di Padang.. :)

till then, tatababai

Post a Comment

5 Comments

  1. santeknya blog anil..... kak kertu ni lanbat sket nk digest...kelik2 keluar page tu.. kelik2 keluar page ni.. kugam sungguh kaktek nengok... manjang makang hangin je lak tu...

    ReplyDelete
  2. thanks kak.. ni biasa2 je kak..hehe.. ni pun bape kali edit html ni.. :D

    ReplyDelete
  3. salam anil.. wah lama nyepi.. rindu laa dgn anil.. cuma jumpa hubby anil je few times.. apa khabar anil and family?

    ReplyDelete
  4. wassalam adda.. rindu juga..hihi.. weols sihat alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete

  5. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Thanks for your support