Musim Salju di Beijing - Part 3

sambung pula.. pas balik dari forbidden city, perut pun dah lapar.. maklum la.. breakfast pun roti kosong ngan teh je.. T__T so, lunch kami di bawa ke Xinjiang Muslim Restaurant..


lunch di sini....


menu lunch.. menu dia simple gile.. masa ni dalam hati tu cakap.. eh.. ni je ke??? :P tapi simple2 camtu pun.. habis licin juga.. :D


sebelum makan, baca doa dan amik gambar dulu... :)


lepas makan.. ucapkan Alhamdulillah.. :) then, keluar dari restoran.. kat luar tu ada gerai jual buah.. buah- buah dia sangat cute.. tengok nenas dia.. olololoooo tomeinyee....


tapi yang menarik perhatian saya adalah keledek bakar ni.. berasap2 dan bau dia.. sangat maniss... so saya pun beli la satu.. utk saiz kecik, 10 Yuan, kalau saiz besar 15 Yuan.. sbb tamak, saya beli yang saiz besar.. haahhahaa


ni dia... keledek bakar... rasa dia sangat manisss.. habis saya makan.. 



then bas menuju ke masjid berhampiran saya lupa apa nama masjid tu.. ni adalah antara pemandangan bangunan.. unik betul bangunan ni.. teringat bangunan kat Putrajaya.. :P


usai solat, kami di bawa ke Silk Store.. ni kedai kerajaan pertama yang kami pergi.. masa ni, x la excited sangat nak pegi tapi sebab dah petang n sejuk gile.. so bila dapat masuk bangunan ni rasa hangat skek la.. ;)


ni wakil staff Silk Store yang entertain kitorang.. pandai cakap melayu dan sangat funny... bila bercakap tu tersembur2 air liur dia.. hahahaha


tuan tuan dan puan puan.. ini adalah ulat sutera yaaa... :P kat sini dia ada demo cmne nak asingkan sutera tu dari ulatnya... 


ini adalah sutera yang telah dibuat selimut... sejuk je rasa.. :P


ulat sutera


ni dah start promote barang.. siap ada diskaun tapi saya tak amik port pun.. sebab takmo beli.. hahaha..


ni staff yang lain dh masuk kasik promote barang dorang.. tak leh amik gambar dalam ni.. ni pun saya amik sorok2.. :P


rasa nak amik je ulat sutera ni.. tp kalau amik pun bukan leh wat selimut pun.. hahahah.. so tak amik le...



mcD delivery... ada di mana2 saja...


sementara kawan-kawan membeli belah kat Silk Store.. singgah tandas.. tapi dimaklumkan, tandas kat sini takde getah paip.. so botol air memang kena prepare.. bawa siap2 dalam beg.. supaya tak menggagau nanti nak mencuci.. ;)

till then.. tatababai

Post a Comment

0 Comments