Alkisah cuti dan bajet percutian

Assalammualaikum..

Bila bercerita tentang bajet.. kalau boleh semuanya nak jimat.. hatta penginapan pun serba serbi nak jimat.. maklum la.. makin depan bulan April ni.. makin bimbang dibuatnya.. belum ada pape lagi.. semua harga dah naik dulu.. huhuu..

Apa pendapat korang? Murah tak RM397.94 tu untuk 5 hari 4 malam? Ini betul-betul bajet sebab memang bercuti untuk ke tempat-tempat menarik.. bukan macam kat Koh Samui, memerap je dalam bilik.. hihiihii..

Hotel juga ala-ala backpackers style siap provide washing machine lagi.. hakhakhak.. tapi sebab kami bertiga sefamily, makanya bilik pun untuk family la.. ni pun tak tau la muat ke tidak dengan Iman yang makin membesar bagai juara.. silap-silap.. ada yang kena bentang toto jugak ni nanti.. ^_^

Aku belum booking lagi sebab tengah tumpu pada Mega Trip bulan depan.. ehem.. itu je la mega trip untuk tahun ni..lain-lain semua mini-mini sahaja.. lepas balik Mega Trip.. barulah segala macam perancangan percutian untuk selepas dan selepas itu diuruskan sedikit demi sedikit..



Bercerita tentang Mega Trip.. ehemm.. walaupun dah lama rancangnya.. tapi itu la.. dasar orang yang suka bertangguh.. tengok last minit ni.. keje pun tak siap lagi.. masa tu mula la nak salahkan bos.. sape suruh bagi keje last minit.. T_T dengan cuti tak approve lagi, permohonan ke luar negara tak buat lagi.. bagaimana sih??

Doa-doakan saja moga perancangan ini dipermudahkan.. nak buat macam mana.. bos pun kena layan staff kaki jalan.. kang dok opis lelama mau staff ni stress doploh pat jam.. ngan muka selenge macam orang dalam pantang.. hikhokhikhok..

okbai...

What's New

Post a Comment

7 Comments

  1. Anil...kalau 5 hari 4 mlm tak cecah RM400 tu dah kira murah...Trip Mega katanya...on April eh..ke mana tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. trip ni bukan trip mega.. sbb tu bajet ciput.. hahahah.. April ni insya allah ke Medan.. jomm JM.. ^_^

      Delete
    2. WAhh....April ke Medan pulak ehh...wow....selang sbln je..

      Delete
    3. haah JM.. hahahaa... ni namanya gile berjalan.. sokmo oversea je... kihkihkihh

      Delete
  2. hi shukran,
    terima kasih singgah.. ^_^

    ReplyDelete
  3. Sama la kalau sofu pun cari bilik budget rasa rugi bayar mahal tapi lebih masa kt luar
    3 tahun lepas dah ke Medan oooo rindu Danau Toba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sofu,
      tu la.. sebab nanti akan banyak masa berada di luar.. tu yg cari hotel bajet2 je ni.. ^_^

      Delete

Thanks for your support