Iftar 2014 : Puffy Buffy Cafe Cyberjaya

Kia Ora!! Haipp.. ini bukan cerita New Zealand ye.. sabar ye.. masih dalam draf.. T__T

ini adalah cerita semalam.. semalam kul 6 petang masih lagi di opis.. nak balik rumah masak bagai memang tak sempat.. so, since dah bajet confirm balik lambat ni.. so dalam jam 5 petang gitu aku call Puffy Buffy Cafe ni melalui talian 012-2349154 dan dijawab oleh seorang lelaki bernama En Apis. aku tanya ada kekosongan lagi petang ni untuk 2 dewasa 1 kanak-kanak. lepas tu dia kata nanti dia check.. dalam 2 minit kendian, Encik Apis kat sana return call dan bagitau ada kekosongan lagi.. ok good.. tak yah susah-susah fikir lagi dah nak buka kat mana..

mana aku dapat tau pasal Puffy Buffy Cafe ni? salahkan blogger DJ sebab dia goda aku thru blog dia T__T.. motif salahkan orang? hahhhaa.. ekceli pada masa yang sama, dalam group wassap aku ni pun ada yang sibuk bertanya.. mana nak cari Buffet Ramadhan under RM40.. aku jumpa ni pun secara kebetulan dan time tu gak DJ up status pasal dia pegi buka pose kat situ.. huhuhu..

dalam jam 6.10 petang gitu.. setia menunggu kat opis ni.. seme dah takde.. nak tunggu sorang-sorang kat opis takut sebab penah ada kes.. tapi rasanya bulan pose ok saje kot.. hihiih.. aku je yang terbawa-bawa.. so aku tunggu kat lobi sajo.. tak lama pastu tu, encik suami pun pick up aku.. tengok-tengok Iman dah ready dalam kereta siap mandi.. wah.. awesome ko nak.. tau-tau je nak buka pose kat luar ye..

sebelum pegi terjah Puffy Buffy ni, singgah Maybank dulu kuar duit.. sepanjang bulan pose ni memang tak kuar duit la jimat kekdahnya kan.. tapi sebab nak merasa Buffet Ramadhan ni.. maka pergi la kuarkan duit kat Maybank Shaftbury nun.. dah selesai semua.. encik suami tanya aku.. 'kat mana Puffy Buffy Cafe tu?' aku yang ala-ala sengal ni bole jawab,'tak tau.. tapi tempatnya kat CBD Perdana 2' gitu je aku jawab.. hahahah.. walaupun aku keje kat Cyberjaya, tapi maaf la.. kalau bab lokasi, tempat, arah jalan seme aku FAILED.. so sila maafkan aku kalau aku GUIDED salah jalan yer.. nasib baik la encik suami tau kat mana.. dia kata tempat tu building baru sebelah building RESTORAN SABA'.. aku pun.. iye kan je la.. janji sampai.. hihihi.. macam ni la isteri solehah ye.. phuiiii...

so, dari Shaftbury tu adalah lebih kurang dalam 4-5 minit.. dekat je kot.. kalau dari opis aku lagi dekat.. tak sempat kentut pun.. sampai-sampai je.. eh.. takde orang.. aku pun macam.. betul ke tempat ni best.. tapi takpe..maybe awal lagi kot.. hihih.. bersangka baik...

moh layan gambar.. mampu membuat aku terliur balik pagi ni.. T___T


Puffy Buffy Cafe


ada khemah untuk masakan panas (murtabak, roti jala, ikan bakar daun pisang, apam balik pun ado)


buffet di luar


antara menu yang ado.. seme sedap


tambah.. tambah..


asam pedas ikan kembung, ayam goreng berempah


daging lomak cili api, sayur pak choi masak tiram


ikan dori bakar, nasi putih




menu untuk Tapaw...


ayam bakar dan kambing bakar


masterchef kamping bakar


berebut ko...

tu seme station yang ada kat luar cafe.. tempat duduk aku betul-betul belakang ayam dan kambing bakar station tu.. kat area situ juga kalau korang nak masakan panas.. ada juga dia bole masakkan kue teow goreng.. tapi tu aku tak try.. sebab tangki dah FULL..tapi aku tengok orang sebelah meja aku makan berselera je.. lokasi tempat aku duduk tu sangat strategik sebab dekat ngan makanan semua.. tapi sebab terlalu dekat dengan station bakar-bakar tu.. jadi bau gas kuat giloss.. lemas aku.. tapi bila dah amik makanan semua tu.. rasa lemas tu ilang digantikan dengan rasa lapar... kahkahkah...

kita rehat kejap je.. asik tengok gambar makanan je.. mesti terus kruk krak krukk krakk perut korang kan.. mai tengok apa yang Puffy Buffy Cafe offer?kat sini ada makanan al-carte juga.. tapi harga asing tak termasuk dalam Buffet Ramadhan tu ye.. kalau hari-hari biasa yang bukan bulan puasa, dia akan hidangkan masakan ala-carte.. banyak la juga menu dia aku tengok... dari masakan kampung sampai la masakan western.. pilih sajo...


pamplet Puffy Buffy Cafe


borang tempahan Buffet Ramadhan

ok.. jom sambung tengok gambar makanan.. hikss.. ni semua kat station dessert..station dessert ni ada kat dalam cafe.. boleh tahan juga la pilihannya.. memang aku suka.. air pun disediakan... ada air manis, smalam dia bagi air mangga, air suam ngan air panas.. teh dan kopi... kalau nak jus ke.. smoothies ke.. tu kena order lain.. bayar lain.. hihihi..


mixed penang rojak


buah-buahan


rojak buah dan tauhu bakar katanya


kuih-muih


dessert


assorted soup (mushroom soup, tomyam)

see.. banyak kan menu dia.. walaupun tak la sebanyak menu kat hotel 5-6 bintang tu.. tapi ok la ni.. ni pun worth dengan harganya yang under RM40 tu.. mai tengok apa kitorang amik? 2 meja penuh dengan makanan beb..


tu dia.. full house meja kitorang..


aku amik nasi putih, pak choy, ayam berempah, daging salai, ikan dori.. seme la aku amik.. seme kena ngan tekak aku.. cuma ayam goreng berempah tu pahit woii..aku g amik rempah-rempah dia.. dia overcooked kot jadi pahit..tapi kalau amik ayam je takde rempah tu ok je kot..


mushroom soup dia ni aku bagi 5 bintang.. sedap, pekat, likat.. yang ni Iman pun amik juga.. abis semangkuk dia makan..


ayam bakar ngan kambing bakar.. sedapppppppppp


cocktail yang nyummm...


rojak buah dan tauhu bakar.. pun sedap.. kuah rojak dia tedap..


kek ni pun sedap... moist sangat.. aku sukaaa


dan kurma 5 biji.. ni dia bagi siap-siap..

so keseluruhannya menu kat sini.. kena la dengan tekak aku.. kalau tekak korang aku tak tau la.. tapi alhamdulillah.. berbaloi-baloi dengan harga yang aku bayar.. tak murah sangat.. tak mahal sangat.. 


muka lapar katanye..


ni muka penat dan lapar.. kuikuii..

ni saje aku nak cite.. kalau yang dok luar tu.. don't worry.. dia ada pasang LCD Projector ngan White Screen untuk sape-sape yang nak layan TV la..memula dia tak buka.. aku insist encik suami soh bagi tau kat pelayan tu soh buka TV sebab aku nak tengok episod kedua last Akasia 'Kerana Terpaksa Aku Relakan' kuikuikuii...betul-betul atas meja buffet tu.. so, don't worry la.. sama macam makan kat rumah..

oh ye.. kat restoran ni takde surau ye.. tapi boleh solat kat tingkat atas Gorgeous Dareesa.. bole tumpang solat kat situ.. lepas solat.. boleh sambung makan ye... huhuhu...


layan kerana terpaksa aku relakan..


abam-abam Masterchef.. tq abam... tedap banget...


sini banyak parking... so dun worry.. parking botingkek2.. nak park depan blakang seme bole..

Berapa harga Buffet Ramadhan di Puffy Buffy Cafe ni? Insya allah.. under budget.. kalau korang call last minit cam aku smalam.. ataupun korang walk-in.. harganya adalah RM38 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak-kanak.. ada juga untuk warga emas ye.. iaitu RM19 sahaja.. tapi.. tapi.. kalau korang booking 2-3 hari lebih awal.. ada early bird price tau.. dia bagi diskaun 5%.. dan kalau korang booking lebih dari 10 orang dalam group.. korang akan dapat 10% diskaun.. kalau nk wat makan-makan seopis ke lebih dari 20 orang.. dapat lagi 15% diskaun.. hohoho..mai ajak adik akak kawan-kawan datang makan Buffet Ramadhan kat sini.. ^__^

untuk makluman jua ye.. menu setiap hari bertukar tau..  bukan hari-hari menu yang sama..  contoh cam smalam menu cam gambar kat atas nun.. esok menu lain... so kalau nak hehari makan kat sini menu memang variety la.. smalam lauk lain.. rini lauk lain..

Juga diingatkan.. kalau nak amik makan tu.. beringat sikit.. makan ikut kemampuan.. sebab kalau ada makanan yang korang dah amik dan tak habis.. akan dikenakan bayaran sebanyak RM10 bagi setiap 100gm pembaziran..bulan puasa bulan berjimat.. bukan bulan membazir.. so, jangan membazir.. ^__^

Total untuk 2 dewasa 1 kanak-kanak adalah RM91 sahaja.. boleh la..sekali sekala kan..



till then, tatababai
What's New

Post a Comment

2 Comments

  1. wah ke sini jugak ye...hehehe bagus2 berjaya pengaruh orang...hehehe alamak apesal masa korg pi ada kambengg....alaaaa masa kitorang takde pun....rugi btol...sedap kan makanan dia dan harga pun berbaloi...takde la kita nak makan banyak giler...just nice utk mensenakkan perut jer...hehehehe

    ReplyDelete
  2. DJ,
    jahat tau uols.. hahahahaa.. tak pasal2 gue terpengaruh dengan entry uols.. hiks.. tp awesome la makanan dia. walaupun nampak macam sikit je. tapi senak gak perut makan.. kitorang agak terkilan sbb kt entry uols ada spageti.. tp time kitorang datang xde T__T.. itu harus kami repeat lagik.. tp 2-3 hari ni tgk kt fb dia.. FULLHOUSE sokmo.. adakah mereka mereka juga terpengaruh??? vavavava..

    ReplyDelete

Thanks for your support