berholiday lagi di Gold Coast Morib

holaaa.... :) minggu rajin nampaknya saya mengemaskini blog ni... banyak nak share sebenarnya tapi bila semua menda dah tertangguh.. makanya.. akan terhasil satu sikap malas dan akhirnya... berdebu bersawang la blog ini.. 

this is one shot entry.. malas nak split entry gold coast ni sebab dah penah pegi dan rasanya.. mesti ramai juga dah penah sampai..

trip kali ni adalah trip keluarga besar saya.. memang besar.. sebab kali ni saya book 4 bilik..alhamdulillah.. semuanya berjalan lancar + bilik-bilik yang kitorang dapat pun sangat awesome.. tang mana awesomenya tu? tunggu.... :)

kali ni.. 3 kereta bergerak dari rumah masing-masing... saya bertolak dari Sepang.. adik dan mak ayah bertolak dari Shah Alam. asalnya berjanji-janjian dorang akan bertolak dulu dari Shah Alam sebab kitorang dari Sepang dekat je kot.. tapi dok tunggu-tunggu kul 10.30 pagi dorang tak gerak lagi.. so kitorang la gerak dulu dari Sepang sebab urusan reservation semua atas nama saya. Since ayah saya ada wat dialisis air which selang 4 jam kena la cuci.. so, saya pun cadang saya gerak dan check-in dulu so nanti ayah sampai terus boleh buat dialisis.

perjalanan dari rumah mengambil masa lebih kurang dalam 45 minit sebab ada juga berhenti-berhenti beli air la.. beli ais la..  lebih kurang dalam kul 11 pagi kitorang yang dari Sepang dah sampai GCR. masa tu masih tak ramai lagi.. so, cuba la check in awal-awal.. alhamdulillah... boleh pula check-in awal.. hihihi... terus tunjuk reservation letter yang 4 bilik tu.. isi borang semua.. each bilik letak depost RM50.. so 4 bilik RM200 sahaja.. since masa tu tak ramai lagi.. so kami dapat 2 bilik sebelah-sebelah.. dah 2 bilik lagi berdepan dengan bilik sebelah-sebelah tadi..yang best dan awesomenya.. bilik yang kitorang dapat kali ni, 2 bilik mengadap theme park... hohohoo... haruslah budak-budak eksaited kan.. lagi 2 bilik pula mengadap pokok-pokok rhu.. so, untuk bilik yang mengadap theme park tu.. diberi kepada family yang ada budak-budak kecik.. manakala 2 bilik yang mengadap pokok-pokok rhu tu.. diberi kepada mak ayah dan adik-adik yang single..

pakej yang saya amik ni adalah dari streetdeal.my berharga RM198 untuk setiap bilik. harga itu adalah termasuk :

  • penginapan 2D/1N untuk 2 orang
  • buffet breakfast + dinner untuk 2 orang
  • theme park ticket untuk 2 orang



check in time.. isi borang


deposit RM200 untuk 4 bilik


kunci bilik, theme park pass, kupon breakfast dan kupon dinner


pemandangan dari bilik


katil bertiang uols..


pemandangan theme park pula dari bilik


lagi pemandangan theme park


TV dia besar la juga.


bilik air pula. comel sinki dia.


toiletries


jakuziii


shower room


pemandangan bilik air dari hujung katil. tingkap tu yang mahal.


beranda


dan ini yang awesome tu.. beranda dia besar giles.. beranda besar ni cuma ada kat bilik-bilik corner which kitorang dapat 2 bilik yang beranda dia luas giles macam ni.. kalau tau bole wat BBQ ni.. hahaha..


lagi view blok sebelah dan theme park

Lebih kurang jam 12 tengah hari.. 2 lagi kereta pun sampai.. masa ni memang dah terik giles.. so gigih je la menapak dari parking ke building.. nasib baik saya dah check in awal-awal sebab kul 12 tengah hari tu orang sibuk tengah check out dan check in.. dah la kaunter dia sikit kan.. sampai je.. terus angkut semua barang naik bilik. dah macam nak camping dah.. bakul makanan dia je berbakul-bakul..tu lom lagi tong air minum, kotak air untuk dialisis, beg lagi.. rasa nak minta troli je.. muahahaa...lebih kurang jam 12.30 tengahari.. operasi angkut-angkut barang pun selesai.. lepas tu operasi tengok-tengok bilik orang.. kuikuii... 


apa gaya da..


my happy family.


mak dan ayah. I'm happy to see them happy.

Dah selesai sesi melawat kawasan.. maka operasi makan-makan pun dimulakan.. gile tak lapo.. dah tengahari kot..since kat sini tak provide makan tengahari.. nak kuar pegi kedai pun jauh.. nasib la mak kesayangan bawa bekal.. hihihi..makan la kita beramai-ramai dalam bilik yang besar tu..ni bole je wat kenduri makan-makan dalam ni.. huhu..


makan time.


sambil menikmati pemandangan penthouse (tempat shooting Setia Hujung Nyawa)


sambil tengok free show orang berphoto shoot ke menda ni.. dah la pakai 2 piece je.. ramai budak-budak kot... haishhh..

Dah selesai makan-makan.. sementara tunggu ayah wat dialisis air.. memasing masuk bilik masing-masing.. ada yang tengok TV, ada yang berjakuzi, ada yang tido.. ada yang pura-pura tido...huhihuhiiii.. lepas tu lebih kurang jam 2.30 petang..aktiviti mandi manda pun dimulakan.. uhuhu...lewat petangnya pula.. kita kuar jenjalan kat pantai.. menikmati sunset kononnya..


yang ni pura-pura tido wokey...


siap sedia nak pegi jalan-jalan pantai


tak main pun..action je lebih


3 of us.


2 of them.. hehehe


signboard


4 of them
 

my sweetest family..

Sambil-sambil tu.. ronda-ronda sekali fasiliti dalam theme park tu.. ada locker kalau nak simpan barang time mandi..ada juga disediakan pelampung.. ni kena sewa lor...kalau nak main game.. ada cyber cafe, ada snuker dan macam-macam lagi...


locker


theme park entrance  


snooker table

Nak tunjuk juga bilik yang mak ayah duduk.. saya bagi dorang dok kat bilik corner.. so dapat la pemandangan yang awesome dan tenang kan..


ada juga hair dryer


besar dan luas biliknya


katil double bed.


beranda yang besarrrr.


mak dan ayah. bergambar kenangan.

Oh ye.. kat sini ada free wifi tau... tapi entah la.. dalam bilik wifi dia tak la kuat mana pun.. kat lobi je kuat.. kalau jenis gigih nak turun lobi semata-mata nak akses wifi.. ada username dan password disediakan..

'
wifi zone


Check out time.. thanks GCR kerana memberikan kami percutian yang hebat.. :) insya allah.. will come again for more fun... 

till then, tatababai

What's New

Post a Comment

0 Comments